Sunday, January 3, 2010

Pengenalan Blog Komputer & ICT

Hm...satu blog baru y direka untuk berkongsi maklumat tentang komputer, ict, networking, wireless dan sumea la y termamp aku tanggung. Segala persoalan dan komen dialu-alukan supaya kita ramai2 dapat berkongsi maklumat / ilmu ALLAH y Maha Luas.
Dulu aku ada blajaq pasai komputer, networking n basic electrik. So ada la jugak benda y aku pham tentang dunia teknologi. Tapi seperti y semua tawu..teknolgi berkempang memg laju. tak sempat aku nak ligan(kejar) haha. kalau dulu banyak syarikat nak upgrade network diaorg dari 100mbps(0.1gbps) ke 1000mbps(1gbps), skrg ni suma pakat nak tukaq pkai wireless plak. depa kata susah wayar2 ni..haha xtau la. Mungkin jgak kot or mungkin tidak(hm..ntah la). terpulang pada individu la. Wireless senang, mana2 ley dapat kn, jnji still dalam coverage. Lau pkai kabel ni untuk server memg amat diperlukan sebab mcam mana pun tetap kena ada wayar..xgitu??
Ok la setakat tu ja pengenalan untuk blog ni. Blog ni adalah kembangan dari blog induk saya. So komen je kat mana2..tp bg kena tmpat la k....selamat membaca...;)

No comments:

Post a Comment

like