Sunday, January 3, 2010

Windows 7 dengan mode XP

Ya..msti suma tgah hangat dok sembg psai bnda ni kan?, tak dinafikan windows ni memg bes. lain dari yang lain. Ringan mcam windows xp dan cantik macam windows vista..itulah windows 7(xp+vista).
windows 7 ini telah tilancarkan pada 22 oktober 2009 y lalu dan ternyata mendapat sambutan hangat selepas windows y sebelumnya (vista) mengecewakan dan dikatakan windows rosak(broken windows) oleh en. Bill Gate sndiri. Memg truk la cam tu kn. nasib baik aku pkai 2 ari ja pastu aku pkai windows xp balik.
Slama ni aku ingat windows xp sp3 adalah windows yang terbaik y aku penah pakai. Kadg sedih gak sebab budak2 microsoft kata xdak sp4(service pack) atas sebab nak me-laku-kan windows vista, tapi lepas aku aku format laptop aku dua mgu lepas, ternyata pendapat aku tentang windows xp melest sket. Memg windows 7 (Ultimate) ni best. Puas ati gak la guna bnda alah ni(slain ubuntu). Kadang2 teringat gak kat windows xp..ntah apa la dia tgh wat la ni kn. so ape lagi aku pon boh la windows xp skali lam laptop aku ni. tapi da dua pilihan samada nak buat dual boot atau buat virtual pc?
Dan aku telah memilih untuk buat virtual pc je sbab en. Bill Gate bagi siap2(tp kna dnload gak) xp mode ni dan y bes nye xkna pkai serial key pn. So?..la..xyah kalut2 la kot windows tak aktif ke..ape ke. Memg bley guna pn. tapi spec kna ok skt la...(cpu 1.4ghz, ram 1g, hardisk 30g n lain2 besa ja). Setakat yang aku pkai ini ok lagi la. xda apa2 mslah lgi. support pn bnyak. Banyak software bley masuk n compatible. Aku ingat nak wat tuto pasal instal windows 7 tapi rasanya dah bnyak kot n aku rasa wat tuto pasal install windows xp mode dalam windows 7. Tapi tengok la kalau da org minx ke..aku wat la, wat stakat ni aku bley kata syok pkai windows 7 ultimate. Key xdak masalah..n yang penting operating system ni laju....huhu.
So sape2 nak tau cam na rasanya windows 7..bek korang try sendiri. Takyah dngar ckap org ja. Experience sendiri k. Next post aku akan crita jenis2 windows 7 dan kesesuaian kepada setiap org. Sabar2 la ye...aku akan cerita se-ringkas, padat n difahami oleh semua org. TQ-gigikuku

1 comment:

like